Zadaj sobie bobu – kolejny sezonowy smakołyk

Lato karmi nas pysznościami. Sezon na świeży bób nie trwa długo, zatem szybko dowiedzcie się co tracicie nie jedząc bobu.


WARTOŚCI ODŻYWCZE


Bób to roślina strączkowa charakteryzująca się wysoką zawartością białka i niewielką zawartością tłuszczu. Jest sycący i pożywny, pozostając przy tym źródłem błonnika oraz cennych składników odżywczych.

Bób zawiera:
- wapń,
- fosfor,
- żelazo,
- magnez,
- witaminy C, A oraz B1 i B2,
- fitosterole,


Bób nie zawiera:
- cholesterolu,
- glutenu

Bób w100 g ma 85 kcal. Z jednej strony – biorąc pod uwagę, że to sycące i pożywne warzywo ilość kalorii w porcji nie jest duża, z drugiej jednak strony kto z nas nie zjadł kiedyś całego kilograma pysznego, gotowanego bobu?


WALORY SMAKOWE


Kupując bób wybierajmy nasiona o jasnozielonej, jednolitej barwie, bez zapachu. W Polsce panuje zwyczaj sprzedaży bobu w workach foliowych. Po przyniesieniu do domu przesypmy go od razu do innego pojemnika.
Młody bób można jeść na surowo, nieco starszy należy poddać gotowaniu. Bób to sprawdzony dodatek do zup i sałatek, można go podać z bułką tarą lub boczkiem i ziołami, a zmiksowany będzie bazą pysznych past do pieczywa.
Bób nadaje potrawom niepowtarzalny smak, niektórzy jednak mogą uważać obieranie ziaren bobu za zbyt czasochłonne i uciążliwe. Warto poświęcić ten dodatkowy kwadrans.
Dla zapracowanych pozostaje zawsze najprostszy sposób serwowania bobu – prosto z osolonej wody, przestudzony i podany w miseczce z odrobiną masła. Palce lizać.

autor: redakcja Zakupologicy.pl

Podziel się tekstem ze znajomymi:

« Powrót

Zobacz również

Jak kupować perfumy - poradnik Zakupologika

W okresie przedświątecznym wzrasta ilość sprzedawanych perfum – to elegancki prezent, jednakże, dość...

Jak dbać o skórę latem

ABC letniej pielęgnacji skóry. Bądźcie piękni i bezpieczni.

KOMENTARZE

© Zakupologicy.pl 2012
Projekt i realizacja: MasterCMS